Зарядните станции за е-мобили у нас – около 80

Броят им ще се утрои догодина, смятат от бранша
30 авг 2017 13:37, Анисия Иванова
12
Зарядните станции за е-мобили у нас – около 80
Архив: Булфото

В България има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства, каза Боян Захариев, член на Борда на директорите на ИКЕМ АД, на пресконференция в БТА с участието на представители на националната браншова организация за електрическа мобилност - ИКЕМ.

В съседната ни Румъния има около 77-78 такива станции. Амбициите са големи, виждаме сериозно раздвижване и от двете страни, посочи Захариев, който прогнозира, че догодина този брой ще бъде поне утроен.

По думите му все повече потребители купуват електрически превозни средства. Боян Захариев коментира, че навлизането на тази индустрия е изключителен шанс и потенциал за българската икономика и за кадрите в страната, за чието обучение работят в браншовата организация.

Председателят на ИКЕМ Илия Левков каза, че по техни неофициални приблизителни данни електрическите превозни средства у нас са не по-малко от 2000-2500. В това число се включват скутери, велосипеди, автобуси, лекотоварни електромобили, електрокари, голф колички. Със сигурност това число ще се увеличава годишно с 30-50 процента, убеден е Левков, пише БТА.

Като пример за иновативните превозни средства беше представена удобна за града електрическа тротинетка, която може да превози човек с тегло до 125 кг на разстояние до около 40 км след едночасово зареждане в обикновен контакт.

Теглото й е 10,5 кг, сгъва се в размер на обикновена пътническа чанта и може да се движи с до 30 км в час. Цената у нас е между 1310 и 1550 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
3
 
! Отговори
наблюдател преди 6 години
Хотелите в Централна България ще отбележат бум на нощувки на софиянци пътуващи към и от морето, спрели да зареждат електромобилите си за 8 часа. Туризма спечели най-много!
10
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Елмобилът е наистина по-безшумен, екологично чист и икономичен, но за дълги преходи е немислим, особено, ако бързо се налага да пристигнеш. Но дори и хибридните коли са крачка към по-чиста природа и по-малък разход на изкопаеми горива.
9
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Чие бъдеще?
8
1
 
2
 
! Отговори
Цецо преди 6 години
Това е бъдещето, дами и господа... :)
7
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименАз мога да си позволя подоббен автомобил, но не искам, защото технологията не е на нивото, на което бих я ползвал за всекидневните си нужди.
6
6
 
7
 
! Отговори
Нане преди 6 години
И докъде че стигнем с тоа лъскав електрокар?
5
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кои са тези които са си купили ел.автомобили че нещо немога да ги видя? Да не са им сложили покритие от стелт че са невидими? Кой обикновен човек от народа може да си позволи ел.автомобил? Освен да обере банка или банкомат! А сетих се. Това са децата на управляващите ни мутрета.
4
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Досега бяха девегемобили, нафтомобили, бензимобили, вече са е-мобили. Професор владко мурдаров бързо да вкара жаргона в речника на българския език. Наблъскаха го с жаргон, уличен език и журналистически измислици от пожълтелите вестници.
3
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре че броят и голф количките за статистиката, чудих се как ще покрием нормите :)
2
6
 
16
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 1И да фърга сажди
1
25
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е-мобилът не е кола. Не е ли да изръмжи двигателя, да вдигне прах и пушилка до небесата, не ми го хвали.